w zwiazku z tym, iż zaraz po odpaleniu auta na ciepłym silniku obroty wzrastały do ok 2 tys na czas ok 2 sek, odpowiedzialnym za taki stan w motorze tdi są 2 rzeczy
1. czujnik temperatury (aby jego wykluczyć to znaczy być pewnym że to on jest uszkodzony, wystarczy wypiać z niego wtykę i odpalić auto) jesli obroty nie wzrosną to jest on do wymiany
2. moze być zbrudzony zawór n109 na pompie
poniżej stworzyłem fotoporadę jak usunać przyczynę
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1, narzędzia potrzebne do wykonania pracy; klucze 10,8 i 24 oraz śrubokręt plaski
2po odkręceniu z lewej strony osłony silniczka, ściągamy ja przesuwając w lewo
,
tu mamy zaznaczony elektrozawór + czujnik temperatury płynu chłodzącego
3następnie kluczem nr 8 odkręcamy nakrętkę mocująca przewód zasilający i sam elektrozawór kluczem nr 24
4po jego wykręceniu moczyłem to w benzynie ekstrakcyjnej (rozpuszczalnik też sie nada) i przedmuchałem sprężonym powietrzem
< br />
po tym wszystkim skręcamy w odwrotnej kolejności
czas pracy 40 min z przerwą na faję
po poskładaniu okazało się, że w moim przypadku winny był czujnik temperatury, a kapłem sie po odpięciu jego wtyczki (patrz foto) i odpaleniu silnika było wsio oki
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tu wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego nr oryginału357919501 A
1. zaczynamy od osłony (patrz wyżej)
2. odkręcamy korek ze zbiorniczka wyrównawczego
3. wypinamy wtyczkę z czujnika, oraz płaskim śrubokrętem ściągamy zawleczkę zabezpieczającą (w dóŁ) patrz foto powyżej
4. wyciągamy czujnik (ze szczególną ostrożnością na jego uszczelkę-może nam spasc na dół), można podłożyć sobie jakieś naczynie bo wyleci trochę płynu ok 1 l
5
- Версия для печати